Om oss

Välkomna till Föräldraföreningen för prematurfödda barn i Göteborg. Föreningen startades 2000 och har som syfte att skapa ett bra omhändertagande av föräldrar till för tidigt födda barn. Dessutom vill föreningen stödja utbildning, forskning och intiativ som syftar just kring att ta om hand och hjälpa föräldrar som får barn för tidigt.

Föreningarnas viktigaste uppgift är att hjälpa och stödja familjer som fått för tidigt födda barn. Detta gör vi framförallt genom att erbjuda personlig kontakt genom till exempel kontaktträffar på sjukhusens nyföddhetsavdelningar. Vi har fikaträffar 2 gånger i månaden på Östra sjukhuset avd. 316 och en gång i månaden på Mölndals sjukhus avd. 210.

Föreningen brukar ordna en vår- respektive en höstaktivitet. Det kan vara picknick, någon utflykt, en föreläsning eller någon annat där man har chansen att träffa andra familjer med barn som är födda för tidigt.

Alla som vill stödja vår verksamhet är välkommen att bli medlem!

Det kostar 250 kronor/familj och år att vara medlem i föreningen. Du kan bli medlem direkt här på hemsidan genom att klicka på knappen Bli medlem. Du kan även betala in 250 kronor på Plusgiro 1272837-4. Glöm inte att märka inbetalningen med namn och adress, det är mycket viktigt. Du kan även klicka på knappen Kontakt och kontakta föreningens kassör via telefon eller e-post om du har några frågor.