Användarnamn:
Lösenord:

Välkommen, Gäst. Var vänlig logga in eller registrera dig.
Sökresultat - Inlägg postade fram till för mindre än en minut sedan
4 Sidor 1 2 3 4 »
Visar träff 1 - 30 (100 träffar)
Ny medlem :)   (svar på inlägg) Postat av: JohannaW
Postat datum: Måndag den 5:e Augusti 2013 kl 08:29:58
Hej Jennie! Välkommen till oss.
Jag fick också havandeskapsförgiftning när jag var gravid med min dotter, även vi helt ovetandes om detta innan.
Hur länge fick din dotter ligga inne på neonatalavd?

Varma hälsningar
Johanna
Ordförande
Ny medlem :)   (svar på inlägg) Postat av: jenniiie__
Postat datum: Söndag den 4:e Augusti 2013 kl 21:16:42
Heej   Vi fick vårat första barn den 3 maj , En liten stark tjej blev det, Hon kom i vecka 30+2.
De har vart en stark resa på många sätt för oss, Hon vägde 1450 gr och var 40 lång när hon kom.
ja fick svår havandeskapsförgiftning, Vilket varken ja eller min man hade hört talas om innan, De var en chock när dem först sa att vi antagligen skullie bli föräldrar när som helst när ja blev inlagd,

Såg om denna föreningen på sjukhuset och skulle gått med tidigare, men har kommit saker emellan, Men Skönt att detta finns, hoppas på att kunna få lite extra stöd å kunna prata om de med folk som har varit i samma situation .
Nu är vi medlem på riktigt   (svar på inlägg) Postat av: Göran
Postat datum: Fredag den 24:e Maj 2013 kl 17:06:38
Ja vi kommer, jag har dock glömt att anmäla mig, gjorde det precis.
//Göran
Nu är vi medlem på riktigt   (svar på inlägg) Postat av: JohannaW
Postat datum: Söndag den 19:e Maj 2013 kl 07:39:47
Hej Göran! Kommer ni på picknicken nästa helg kanske?
Mvh Johanna
Nu är vi medlem på riktigt   (svar på inlägg) Postat av: JohannaW
Postat datum: Lördag den 30:e Mars 2013 kl 12:39:49
Välkommen som riktig medlem nu då
Hoppas att vi ses under vårens aktiviteter!
Mvh
Johanna
Film från sjukhustiden   (svar på inlägg) Postat av: Göran
Postat datum: Torsdag den 28:e Mars 2013 kl 01:54:47
Tack för att du tyckte om filmen. Jag gjorde filmen och la ut den, dels för att visa för andra hur det kan vara, men oxå för att själv bearbeta och förstå det var. Efter fem år finns det fortfarande starka känslor som kommer fram då och då.
Nu är vi medlem på riktigt   (svar på inlägg) Postat av: Göran
Postat datum: Torsdag den 28:e Mars 2013 kl 01:38:15
Blev medlem på forumet här för ett tag sedan (typ ett år) men nu har jag i alla fall blivit medlem i föreningen på riktigt eftersom jag inte betalade avgiften sist. Ber om ursäkt skulle ha gjort det tidigare men det blev bara inte av. Ok men nu hoppas jag på att kunna delta så mycket som möjligt. MVH Göran.
Film från sjukhustiden   (svar på inlägg) Postat av: JacAle
Postat datum: Måndag den 11:e Mars 2013 kl 18:00:51
Vilken underbart fin film du gjort... minnena kom verkligen tillbaka. Roligt när man kände igen personalen också.
Visade den äldre sonen denna och han fick då en bättre inblick på vad lillebror var med om.
Tack för att du delade med dig!

Elisabeth
Hemsidan   (svar på inlägg) Postat av: malin
Postat datum: Måndag den 14:e Januari 2013 kl 15:40:09
Hej!
Nu har äntligen hemsidan börjat att fungera igen efter ca 3 veckors avbrott.
Hoppas att detta inte har ineburit stora problem och irriitation för er.
Olyckligt att den ansvariga för hemsidan varit på utlands resa i 3 veckor och inte lyckats åtgärda det där i från.
Nu är det nytt året med nya krafter och förbättringar Vi i stryrelsen skall ha möte inom kort och planera lite nya händelser/aktiviteter.
Så kika in här med jämna mellan rum för att inte missa aktiviteter.

God fortsättning på året/Malin
Film från sjukhustiden   (svar på inlägg) Postat av: drrosa73
Postat datum: Onsdag den 31:e Oktober 2012 kl 09:22:40
Åh, vilken fin film. Blev otroligt rörd och massa minnen fr vår sons födelse och neo-vistelse sköljde över oss. Tack för att ni delat med er!

Med vänlig hälsning,

Lena och Marcus
Postat datum: Tisdag den 12:e Juni 2012 kl 20:09:12
Hej! Vi kommer ihåg er och Neo så väl. Härligt att höra att Neo oxå har svårt att sitta still det skall vi vara glada för! Hoppas vi ses på nån träff snart -Göran-
Film från sjukhustiden   (svar på inlägg) Postat av: malin
Postat datum: Tisdag den 12:e Juni 2012 kl 09:05:20
Det var jätte starka minnen för mig med att se denna film.
Ni följde oss stor del av tiden på sjkh och glömmer aldrig första gången vi träffades på pl 6 i föräldragr!!
Ni berättade om er upplevelse och vad personalen sa till er när allt starta nere på spec.
Satt många stunder med din fru på Mölndal och när lilla kämpen Bennie bråka med syret( pingel..pingel.)
En jätte bra film som säger allt!!!
Våran son Neo satt stilla hela tiden han titta på filmen och det hör inte till vanligheten.
Tack ännu en gång/ Malin, Kristian och Neo ( föddes 29 feb 0.
Postat datum: Måndag den 11:e Juni 2012 kl 23:37:02
Visst det är starka minnen för mig men jag tror vi är många fler som oxå känner igen oss. Alla utom Bennie.. han vägrar att gå med på att det är han som är på filmen Jag hade med mig kameran ända från början efter förlossningen där Bennies mamma inte kunde vara med. Livrädd men man levde i nuet, i ett chocktillstånd och ville spara varje stund för man visste inte hur länge det skulle vara.
Film från sjukhustiden   (svar på inlägg) Postat av: JohannaW
Postat datum: Måndag den 11:e Juni 2012 kl 11:59:34
Ja, tack för att du delade med dig av filmen.
Jag grät när jag såg den!
Så många minnen, välkända ansikten och röster bland personalen och apparater som hördes

Mvh
Johanna
Film från sjukhustiden   (svar på inlägg) Postat av: Marie
Postat datum: Måndag den 11:e Juni 2012 kl 08:01:24
Har sett denna fantastiska film! Kul att du länka hit oxå!!

Mvh Marie Johansson
Postat datum: Söndag den 10:e Juni 2012 kl 23:43:36
Har äntligen satt ihop några av mina klipp med Bennie från sjukhustiden, från förlossning och 316

http://www.youtube.com/watch?v=llf3OYbDWw4

//Göran
Visst finns mirakel   (svar på inlägg) Postat av: Sisterofthemoon
Postat datum: Tisdag den 8:e Maj 2012 kl 20:10:30
Kramar till er! <3<3
Visst finns mirakel   (svar på inlägg) Postat av: malin
Postat datum: Tisdag den 8:e Maj 2012 kl 04:47:53
Jätte bra skrivit Lotta!.
Din historia om de två undren kan man inte höra för många ggr!!.
Minns än idag första gången jag träffa er på sjukhuset när jag hade fika.
Kram<3
BPD   (svar på inlägg) Postat av: Kerstin
Postat datum: Måndag den 7:e Maj 2012 kl 20:06:07
Vi hade 95 som larmgräns om jag inte minns fel, vi använde iallafall den vi fått besked om på sjukhuset.

Tyvärr var jag tvungen att ta ut föräldraledighet från dag ett hemma trots att hon använde syrgas i ytterligare ett halvår. Det är lite olika från läkare till läkare om man får vabba eller inte, lite orättvist kan man tycka. Jag fick till svar av kuratorn att småbarn var mycket jobb....ja men de flesta kanske inte gör tre sjukhusbesök på en vecka och vet att dagisstarten kan vara osäker, men det bet inte.

Vet att hon skulle ha klarat 23 förkylningar utan syrgas innan det var ok att lämna tillbaka den. Sedan var vi nära att få tillbaka den efter ett flygtest i samband med att hon var förkyld, de nöjde sig dock med at...

Klicka här för att läsa mer ...
Visst finns mirakel   (svar på inlägg) Postat av: Marie
Postat datum: Måndag den 7:e Maj 2012 kl 19:16:00
Blir så rörd Lotta, gud så stark du är <3
Kram till dej & dina 2 mirakel!!
Visst finns mirakel   (svar på inlägg) Postat av: Sisterofthemoon
Postat datum: Lördag den 5:e Maj 2012 kl 21:36:21
Hej allesammans!

Lotta heter jag!
Jag tänkte skriva några rader om mina mirakeltvillingar Tage och Jamie som föddes den 22 mars 2010 i vecka 25+3.
Den 19 mars, tidigt på morgonen så sa det bara "plopp" och vattnet gick, helt från ingenstans!
Vi ringde förlossningen som bad oss ringa 112, och två ambulanser kom och hämtade oss, tack och lov hade jag inga värkar (inte då).
Väl på sjukhuset så fick jag värkstoppande dropp och kortisonsprutor för att öka barnens lungmognad.
Efter tre dygn kopplades det värkstoppande droppet bort och samma kväll föddes barnen, Tage föddes vaginalt och Jamie är född med katastrofsnitt, hans hjärtfrekvens störtdök en halvtimme efter att Tage fötts och då blev det...

(svar på inlägg) Postat av: Sisterofthemoon
Postat datum: Fredag den 4:e Maj 2012 kl 21:45:49
Länka gärna till era bloggar här!

Visst Finns Mirakel http://blogg.mama.nu/visstfinnsmirakel
  (svar på inlägg) Postat av: JohannaW
Postat datum: Fredag den 4:e Maj 2012 kl 09:53:27
Hej!

Vi i Prematurföreningens styrelse pratar ofta om att vi vill ha ett levande forum på vår hemsida, där medlemmarna skriver till varandra och lär känna varandra. Tar del av varandras berättelser och även då får chans att kanske bearbeta sin egna resa.

Jag och min familj hade tur som lärde känna ett par andra familjer redan under sjukhustiden, jag är evigt tacksam att Linda (en av mammorna) tog första steget och tog kontakt med oss. Tack vara det så lärde vi känna många, många fler familjer och jag fick även chans att vara med i Prematurföreningens arbete. Det har gett mig så mycket stöttning. Kunna prata med andra som förstår vad det innebär att få barn för tidigt.

Det vill vi självklart erbjuda er!
...

BPD   (svar på inlägg) Postat av: Nenne
Postat datum: Onsdag den 28:e Mars 2012 kl 21:14:18
Var era barn så att dem larmade mest i början precis efter att dem somnat? Har ni oxå haft lägsta gräns på 93%?
Hade ni tfp när era barn hade syrgas hemma?
Skulle era barn oxå ha 2-3 ordentliga förkylningar innan ni fick skicka tillbaka syrgasen??
BPD   (svar på inlägg) Postat av: JohannaW
Postat datum: Onsdag den 28:e Mars 2012 kl 17:59:30
En läkare (kommer inte ihåg vem) sa till oss att alla går ner i saturation då och då, men det märks inte eftersom alla inte går runt med övervakning hela tiden. Så om man ska tolka det så är det helt normalt Skillnaden är ju att vi har haft stenkoll på våra barn, minsta lilla dipp syns.
Men för att du ska få bekräftat att det inte är någon fara, något du behöver vara uppmärksam på, hör med lungmottagningen. Det räcker att ringa mottagningen, du behöver säkert inte ens prata med läkaren. Men för säkerhets skull, fråga! Då kan du känna dig lugnare o blir tryggare!

Jag har ringt flera gånger och aldrig känt att jag har varit jobbig, alltid fått ett proffsigt bemötande.
Postat datum: Måndag den 26:e Mars 2012 kl 19:52:40
Nu är det jag igen som har en fråga
Hur länge efter de att ni slutat med syrgas på natten slutade era barn att sjunka i saturation?
Alva kan inland gå ner sig men går upp lika snabbt.
Så jag undrar hur länge era barn höll på med de??
BPD   (svar på inlägg) Postat av: JohannaW
Postat datum: Lördag den 17:e Mars 2012 kl 14:03:35
Jag minns inte exakt hur det var för Ebba, men brukar inte spädbarn bli påverkade av värme? Eftersom de själva har svårt att reglera kroppstempen.
Kan ju vara därför som hon går ner i saturation, för att det blir jobbigt för henne med värmen.
Inget vidare svar känner jag =)
Postat datum: Måndag den 12:e Mars 2012 kl 21:04:33
Hur var era barn när dem blev varma? Sjunk dem i saturation då??
Min dotter går ner sig i saturation när hon blir varm vilket hon blir väldigt lätt. Fått sin pappas värme, då jag alltid fryser =). Undrar om det är fler barn som har haft samma sak ??
Syn undersökning   (svar på inlägg) Postat av: Carro.Kh
Postat datum: Söndag den 11:e Mars 2012 kl 23:52:56
hejsan,
nu den 14de skall vi på syn undersökning, det var ett tag sedan sist, då fick vi ta beslutet själva att inte operera då det låg åt båda hållen 50% att op eller inte. så vi valde att avvakta,

så som dom förklarat så har han "buskar" och ett err som drar / kan dra mer i hinnan.

Någon mer här som fått höra detta, känner mig jätte nervös, och rädd att något hänt iom att grabben legat inne 2 gånger med syrgas behov efter senaste undersökningen. hoppas att det inte påverkat (eller påverkar längre)

någon som känner igen detta, gått igenom detta? hur gick det? avvaktade ni? gorde ni op? etc

mvh caroline

Lekterapi   (svar på inlägg) Postat av: Carro.Kh
Postat datum: Söndag den 11:e Mars 2012 kl 23:42:12
Vi har varit på östras, sist var i förra veckan då grabben hade en op. tycker att det är så omtänksamt då man inte kan gå ifrån avd, att dom erbjuder att kma upp med det som efterfrågas. och så fort grabben i på benen så går vi ner och leker av oss. tycker även att det är härligt att byta miljö och att storebror stor trivs där
4 Sidor 1 2 3 4 »
Visar träff 1 - 30 (100 träffar)