Användarnamn:
Lösenord:

Välkommen, Gäst. Var vänlig logga in eller registrera dig.
Prematurföreningen - Forum    Ny på forumet?    Presentera dig här  ›  Visst finns mirakel Moderatorer: Styrelse
Medlemmar närvarande
För närvarande inga aktiva medlemmar och 2 Gäster

Visst finns mirakel   Denna tråd har lästs 8.288 gånger Skriv ut tråd
1 Sidor 1
Sisterofthemoon
Lördag den 5:e Maj 2012 kl 21:36:21

~*Visst finns mirakel*~
Medlem
Kön: Kvinna
Plats: Partille
Hej allesammans!

Lotta heter jag!
Jag tänkte skriva några rader om mina mirakeltvillingar Tage och Jamie som föddes den 22 mars 2010 i vecka 25+3.
Den 19 mars, tidigt på morgonen så sa det bara "plopp" och vattnet gick, helt från ingenstans!
Vi ringde förlossningen som bad oss ringa 112, och två ambulanser kom och hämtade oss, tack och lov hade jag inga värkar (inte då).
Väl på sjukhuset så fick jag värkstoppande dropp och kortisonsprutor för att öka barnens lungmognad.
Efter tre dygn kopplades det värkstoppande droppet bort och samma kväll föddes barnen, Tage föddes vaginalt och Jamie är född med katastrofsnitt, hans hjärtfrekvens störtdök en halvtimme efter att Tage fötts och då blev det väldigt bråttom med att få ut Jamie.

Vi spenderade 4 1/2 månad på avd 316, Neonatal..
Det var en minst sagt krokig väg med mååånga berg och dal perioder.
Lille Jamie fick två stora hjärnblödningar, en grad III och en grad IV, detta gjorde att han under perioder "glömde av" att andas, utan någon egentlig förklaring, hade kramper, en liten vattenskalle och han hade även många infektioner.
Lille Tage hade mer problem med sina lungor och han fick också infektioner, varav en var en allvarlig tarminfektion.
Den 25 augusti 2010 fick vi äntligen ta med våra pojkar hem, med hemsjukvård, sonder och syrgas! Men åhh, vilken lycka! <3

Lilla Tage är i stort sett friskförklarad idag. Han har lite problem med sin tungmotorik, men det kommer att ordna sig med tiden.

Jamie hjärtat har det lite tuffare, han har epilepsi och en allvarlig psykomotorisk utvecklingsförsening och han får mycket träning och sjukgymnastik. Det går sakta, men säkert framåt! <3

Jag är en ganska ny medlem i Prematurföreningens styrelse, och jag ser fram emot att träffa våra medlemmar på framtida events! Stor kram och kärlek till er alla och era små mirakel! <3

http://blogg.mama.nu/visstfinnsmirakel

Detta inlägg innehåller bifogade filer; för att se och ladda ner dem måste du logga in.

Revisionshistoria (1 ändringar)
Sisterofthemoon  -  Lördag den 5:e Maj 2012 kl 21:37:14
Loggad Offline
Webbplats Privat meddelande
Marie
Måndag den 7:e Maj 2012 kl 19:16:00

Styrelse
Blir så rörd Lotta, gud så stark du är <3
Kram till dej & dina 2 mirakel!!

Marie
"Skorpan" Jonathans mamma  ;
D
Loggad Offline
Privat meddelande Svar #1
malin
Tisdag den 8:e Maj 2012 kl 04:47:53

Styrelse
Jätte bra skrivit Lotta!.
Din historia om de två undren kan man inte höra för många ggr!!.
Minns än idag första gången jag träffa er på sjukhuset när jag hade fika.
Kram<3

Mamma till Neo 27+5(2008 ), Linus 39+0(2010) och Hampus 37+2(2012).
Loggad Offline
Privat meddelande Svar #2
Sisterofthemoon
Tisdag den 8:e Maj 2012 kl 20:10:30

~*Visst finns mirakel*~
Medlem
Kön: Kvinna
Plats: Partille
Kramar till er! <3<3
Loggad Offline
Webbplats Privat meddelande Svar #3
1 Sidor 1
Skriv ut tråd

Prematurföreningen - Forum    Ny på forumet?    Presentera dig här  ›  Visst finns mirakel