Användarnamn:
Lösenord:

Välkommen, Gäst. Var vänlig logga in eller registrera dig.
Prematurföreningen - Forum    Ny på forumet?    Presentera dig här  ›  Ny medlem Moderatorer: Styrelse
Medlemmar närvarande
För närvarande inga aktiva medlemmar och 3 Gäster

Ny medlem  Denna tråd har lästs 4.593 gånger Skriv ut tråd
1 Sidor 1
Surfsmurf
Lördag den 5:e November 2011 kl 23:24:23

Medlem
Väntade tvillingar och natten till den 6 september gick vattnet på tvilling 1, Freya, (tvåäggstvillingar). Ambulans till SU/Östra, och inlagd på avd 315, där jag var helt sängliggandes i tre veckor, med återkommande infektioner, blödningar och värkar (som la av). Den 29 september återkom värkar som inte avtog och mina underbara döttrar föddes Freya och Kirsty, vecka 28+3 och vägde 945 och 970 gram.
De mådde efter omständigheterna bra och låg i kuvös men andades själva med CPAP. Den 4 oktober uppvisade Kirsty tecken på infektion och hon stora insatser gjordes med pencillin, labprover etc. Vi fick telefonsamtal på natten om att hon blivit dålig. Nästa natt fick vi besked om att även Freya fått liknande symtom och var även hon insatt på fyra olika pencilliner. Freyas var allvarligt sjuk men Kirsty var akut sjuk och blev snabbt sämre. Kräktes blod och kunde inte kissa. Visade sig att infektionen slagit ut levern och andra organ (sepsis) och natten den 6 oktober hade vi nöddop för båda döttrarna. Några timmar senare informerade läkarna oss att det inte fanns något som kunde rädda Kirsty och vi fick stänga av hennes respirator. Underbara Kirsty dog i mina armar morgonen den 7 oktober.
Vi var nära att även förlora Freya men hon har kämpat igenom flera ytterligare infektioner och tarmproblem och nu har hon växt jättebra och väger nu 1470 gram. Vi har tagit en dag i taget och hoppas på att få ta hem henne en vacker dag.
Det har varit mycket kämpigt, att glädjas över att vi ännu har kvar Freya men också sorgen över vår förlorade Kirsty. Är nu på föräldrarum och Neo har ont om plats och vill gärna skicka oss på hemsjukvård eller till SU/Mölndal. Hoppas kunna stanna kvar på SU/Östra och sen direkt till hemsjukvård och slippa SU/Mölndal. Det har varit mardrömsliknande månader och vill inte ha mer stress med ny avdelning och ny personal.
Vill tacka Victoria som lyssnade på mig i sorgen, när Prematurföreningen besökte Neo på SU/Östra i veckan. Betydde mycket!
Loggad Offline
Privat meddelande
Emmy K
Söndag den 6:e November 2011 kl 13:58:07

Juni Ervin Nelia Lilja
Medlem
Kön: Kvinna
Plats: Uddevalla
Välkommen hit Pernilla!
Du vet att jag tänker på dig. Det går inte en dag utan att jag hoppas lilla Freya växer ur den här svåra första tiden och får komma hem. Jag hoppas att ni kan få hemsjukvård så att det går fortare.

Loggad Offline
Webbplats Privat meddelande Svar #1
Emmy K
Söndag den 6:e November 2011 kl 13:59:43

Juni Ervin Nelia Lilja
Medlem
Kön: Kvinna
Plats: Uddevalla
Välkommen hit Pernilla!

Du vet att jag tänker på dig. Det går inte en dag utan att jag hoppas lilla Freya växer ur den här svåra första tiden och får komma hem. Jag hoppas att ni kan få hemsjukvård så att det går fortare.

Jag vill tacka för ditt mejl igår. Vi har viss kontakt med ledningsgruppen men kanske kunde vi få ännu mer inflytan. Jag skall ta upp detta med de av oss som är insatt i nybyggnationen.

Stor kram från mig!

Loggad Offline
Webbplats Privat meddelande Svar #2
vickanelsa
Söndag den 6:e November 2011 kl 15:58:10
Styrelse
Hej Pernilla,
Det var jätte trevligt att du och din fina dotter kom på vår fika, trots din svåra situation.
Du får mer än gärna kontakta mig igen om du vill prata eller ses när du har ork.
Maila mig på vickanelsa@hotmail.com

Lycka till med Freya och med din önskan om hemsjukvård. Jag håller tummarna.
Kram från Victoria
Loggad Offline
Privat meddelande Svar #3
1 Sidor 1
Skriv ut tråd