Användarnamn:
Lösenord:

Välkommen, Gäst. Var vänlig logga in eller registrera dig.
Prematurföreningen - Forum    Ny på forumet?    Presentera dig här  ›  Alexander Moderatorer: Styrelse
Medlemmar närvarande
För närvarande inga aktiva medlemmar och 2 Gäster

Alexander  Denna tråd har lästs 3.446 gånger Skriv ut tråd
1 Sidor 1
JacAle
Måndag den 10:e Oktober 2011 kl 15:50:19
Färsking
Kön: Kvinna
Hejsa allihopa!
Mitt namn är Elisabeth och är bosatt mellan Alingsås och Trollhättan med min man och första son Jacob (6 år). Fick en liten pojk den 14 juli i vecka 28+2. Var på ett planerat tillväxt-UL dagen innan och kom aldrig hem. Inget fostervatten och han fick ingen näring i navelsträngen. Sedan var han nästan 50% för liten. Blev ett urakut snitt och ut kom en frisk  liten Alexander på 620 g och 31 cm lång. Har aldrig sett en sådan liten bebis innan. Bodde de första 2 veckorna på avd 316/KKÖ, men blev sedan förflyttade till avd 34/NÄL. Blev utskriven när han var 38 veckor men hade varit på permission sedan han var 36 veckor.
Även denna unge är född i trotsåldern som sin storebror. Har en enormt stor egen vilja.
Just nu är han 12 veckor och väger 3290 g. Äter specialkosten Infatrini för att komma upp i vikt och det har han verkligen gjort.  
Annars fungerar allt så himla bra här hemma.

Jacob född i v 38+5, Alexander född i v 28+2  
Loggad Offline
Privat meddelande
malin
Måndag den 10:e Oktober 2011 kl 16:30:44

Styrelse
Hej Elisabet!
Mitt namn är Malin och är med i styrelsen.
Jag har två pojkar på 1 och 3 år, min första föddes i v 27+5.
Var på östra i 1 mån , Mölndal 1 mån, och hemsjukvård 1 mån.
Han är en pigg, glad, och fruktansvärt envis 3 åring som man inte kan se någon skillnad utvecklingsmässigt på när det gäller jämnåriga.
Det är riktiga små kämpar vi får när det blir så här!
Neo som han heter åt oxå lite spec kost i början men det var mest för att han kräktes en del och de vill ute sluta div allergier, vissa sig att de fanns inga allergier utan det var en omognad av ev övre magmun.
Lycka till och du är välkommen att skriva ev frågor så skall vi försöka hjälpa dig med dem.

Ha en bra dag Malin

Mamma till Neo 27+5(2008 ), Linus 39+0(2010) och Hampus 37+2(2012).
Loggad Offline
Privat meddelande Svar #1
1 Sidor 1
Skriv ut tråd